1. Általános

Jelen dokumentum tartalmazza a Farkas Ivett EV, mint szolgáltató által üzemeltetett kapolcsikum.hu (a továbbiakban: webáruház) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”). Az ÁSZF tartalmazza továbbá, a webáruház igénybevételének felhasználó általi használatának feltételeit.

A létrejött szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak az irányadóak. Az elektronikus úton létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, melyet iktatunk, és rendelési azonosítóval látunk el, így az utólag hozzáférhető és megtekinthető, továbbá semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem vetjük alá magunkat. Szerződés nyelve: Magyar

A webáruház használata során köteles vagy gondoskodni arról, hogy harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértsd meg.

Felhasználó a webáruház oldalainak böngészésével valamint érvényes regisztrációjával elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el jelen dokumentum tartalmát.

  1. Vásárlás menete és az adásvételi szerződés létrejötte

2.1 Az oldal megtekintésével létrejött szerződéses jogviszony mellett a webáruházban történő vásárlás esetén szállítási (adás-vételi) szerződés jön létre a vásárló-felhasználó és Eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók. Webáruház 48 órán belül köteles visszaigazolni a vásárló megrendelését, ennek hiányában a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól.

2.2. Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja. A szerződés a megrendelés teljes körű kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően az alábbiak szerint jön létre:

2.3. A Megrendelések leadása a webáruház online felületén lehetséges. A webáruházban tett megrendelést az Üzemeletető csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a vásárló a megrendelés kosár folyamatában a minden kötelezőmezőt hiánytalanul kitölt. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a webáruház felelősséget nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más jellegű adatok, információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a vásárlót terheli.

2.3.1. Adatbeviteli hibák kijavítására a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gomb megnyomása előtt van lehetőség. A “Kosár” tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. A megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hibát azonnal jelezni kell az [email protected] e-mail címen.

Fontos a telefonos elérhetőség pontos feltüntetése, mert a webáruház / futárszolgálat sok esetben a kiszállítást megelőzően telefonon egyeztet a vásárlóval. Hiányos elérhetőségi adatok kitöltése esetén az Eladó fenntartja  a jogot a megrendelés elutasítására.

2.3.2. Terméktulajdonságok:

Az oldalon feltüntetett árak minden esetben ÁFÁ-val növelt bruttó árak. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor hatályos jogszabályokban az adott termékkör tekintetében megállapított általános forgalmi adót. A webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. A webáruházban feltüntetett termékképek, videók és készletinformációk tájékoztató jellegűek, így eltérhetnek a valóságtól. Például egy termék még egy régi csomagolással szerepel a webáruházban, de már az új kerül kiszállításra vagy átadásra vagy egy más méret kerül megjelenítésre a termékcsaládból.

2.4. Vásárlás menete

A webáruházban történő böngészés és vásárlás is bárki számára lehetséges.

2.4.1. Termék keresése

A webáruházban a termék kiválasztását, a kezdőlap fejlécében található menüpontok (Szörpök,Lekvárok, stb.) valamint a keresőprogram segíti, címkék és keresőszavak használatával vagy konkrét termékre kereshetsz rá.

2.4.2. Termék oldal

Itt tudod kosárba tenni a kiválasztott terméket.

Ha persze több terméket is teszel a kosárba, a kiszállítási összeget nem számítjuk fel többször, ezt a rendelésed összesített értéke határozza meg.

Ezen az oldalon találod a termékhez kapcsolódó termékfotókat, leírást és egyéb hasznos tanácsokat.

Ha szeretnéd a terméket értékelni, itt van rá lehetőséged.

2.4.3. Kosárba helyezés

Ha megtaláltad a keresett terméket, a lista oldalon található gyorsgomb, a kép alatt balra elhelyezkedő „kosárba teszem” ikon segítségével

Tegyél be mindent, ami csak megtetszik – ez még nem kötelez vásárlásra, viszont így böngészés közben nem kell visszakeresgélned a termékeket. Fontos, hogy a vásárlás véglegesítése előtt bármit törölhetsz a Kosárból!

Ha végeztél a válogatással és mindent a kosárba helyeztél a „Fizetés” gomb megnyomásával tudsz továbbmenni.

2.4.4. Fizetés

A fizetés folyamata:

  1. Megtekintheted a kosárba helyezett termékeket a jobb felső sarokban szereplő kosár ikon alatt szereplő „kosár megtekintése” ikon megnyomását követően. Itt lehetőséged van módosítani, törölni, mennyiséget változtatni, más terméket keresni.
  2. A következő oldalon „pénztár”  megjelenik a kiválasztott kosarad, itt már csak visszalépés az előző oldal után tudod a kiválasztott termékeket módosítani. Itt lehet kiválasztani a szállítási (személyes átvétel/futárszolgálat) és a fizetési módot a szállítási módtól függően. (utánvét, banki átutalás stb.). Látod a rendelésed végösszegét már szállítási költséggel esetleges utánvét díjjal növelten.
  3. Amennyiben az előző pontban mindent kiválasztottál és rendben találtál a „Megrendelés elküldése” ikon megnyomásával küldöd el véglegesen a rendelésedet

2.5. Megrendelés visszaigazolás

A vásárlás befejeztével a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt, mely a megrendelés leadásának sikerességét igazolja.

Tájékoztatunk, hogy minden egyes rögzített megrendelést webáruházunk külön megrendelésként kezel, így az egymás után azonos vásárlónak és címre leadott megrendelések külön kerülnek kiszállításra. Így a szállítási díj is minden megrendelésnél külön kerül felszámításra.

Ha már leadtad a megrendelést, de a csomag tartalmát módosítani szeretnéd, úgy haladéktalanul lépj kapcsolatba az ügyfélszolgálattal ([email protected]), így – megrendelés státuszától függően, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően  – még módosítható a megrendelés.

A raktárkészlet gyors változásai miatt ritka esetben előfordulhat, hogy egyes terméknél, annak ellenére, hogy „raktáron” felirat szerepel, nincsenek raktáron. Az ilyen jellegű tévedésekért felelősséget nem vállalunk.

Amennyiben ilyen eset fordul elő, azonnal felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval és tájékoztatjuk arról, hogy mikorra várható.

Az elküldött megrendelés megérkezését, a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően 48 órán belül visszaigazolunk részedre. Legkésőbb az ajánlat megérkezését követő 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazoljuk, hogy megrendelésedet a rendszerünk rögzítette. Az automatikus visszaigazoló email megérkezésével érvényes szerződés jön létre.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a regisztráció során megadott adataidat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék adatait, a rendelés sorszámát valamint ezen felül a rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseidet, a választott fizetési és szállítási módot.

Amennyiben a visszaigazolás, az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg hozzád, mentesülsz az ajánlati kötöttség alól és a továbbiakban nem vagy köteles megvásárolni a terméket.

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy az általunk küldött visszaigazoló email nem érkezik meg hozzád. Ilyen esetben kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot, hiszen a visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja egy rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókodhoz tartozó tárhely telítettsége is vagy akár rendszerhiba.

2.6. Regisztráció nélküli vásárlás

A webáruház tartalmának minden része illetve a vásárlás is elérhető mindenki számára.

Kérjük, azt a telefonszámot illetve e-mail címed add meg, melyen megrendeléseddel kapcsolatban el tudunk érni, illetve melyen a futárszolgálat értesíteni tud majd csomagod pontos érkezéséről!

Adataidat természetesen bizalmasan kezeljük, harmadik fél számára nem adjuk ki. Az adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatónkat az adatkezelési tájékoztató menüpont alatt megtalálod.

2.7. Termék ára

A termékek mellett feltüntetett ár bruttóban értendő, mely ár tartalmazza az Általános Forgalmi Adót.

Nem vállalunk azonban felelősséget a gondosságunk ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft). Ilyen esetekben nem vagyunk kötelesek a terméket a weboldalon hibásan feltüntetett áron értékesíteni vásárlóink részére. Hibás ár feltüntetése esetén, azonnal e-mailben tájékoztatjuk a vásárlót arról, hogy a termék mellett feltüntetett ár hibás és felajánljuk neki a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ilyen esetben a vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

2.8. Szállítási mód kiválasztása

A kiválasztott termékek kosárba helyezését követően kiválaszthatod az általad kívánt szállítási módot. Választásod szerint kérheted a termék kiszállítását, vagy a személyes átvételt.

A rendeléseket a webáruház általában raktári elérhetőség esetén 6 munkanapon belül tudja teljesíteni.  A webáruház mindent elkövet a szállítási határidő betartása érdekében. Az esetleges késedelem esetén a webáruház értesíti a vásárlót.

2.8.1. Házhozszállítás futárszolgálattal:

Megrendelésedet a GLS futárszolgálat szállítja házhoz. A házhozszállítás összege:

br. 1800Ft/banki átutalás esetén

br. 2000Ft/ utánvétes fizetés esetén

A kézbesítés munkaidőben, általában 8 és 17 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adj meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot.

Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, értesítést hagy, az ott megadott telefonszámon érdeklődhetsz a diszpécsertől a csomagról. A futár a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást. Ha másodszorra is sikertelen a kiszállítás, akkor az árut a futárszolgálat visszahozza telephelyünkre, és a megrendelést töröljük.

A termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik. Ez annyit jelent, hogy az átvételt követően kizárólag elállási jogoddal élhetsz, ezért a kiszállítást végző személy távozása után utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Az átvételt igazoló dokumentum aláírásával ugyanis elismered, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésedben foglaltaknak. (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék, az a termék van benne, amit megrendeltél).

Ha az átvétel során sérülést tapasztalsz a terméken vagy a csomagoláson, a sérülésekről, a futártól kérd jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét díjmentesen biztosítjuk. Az átvételt követően észlelt sérülésért felelősséget nem vállalunk.

Ha vendégként (regisztráció nélkül) szeretnél vásárolni nálunk, úgy a fizetés folyamat alatt tudod beírni a szállításhoz szükséges adatokat!

2.8.2. Fizetési mód kiválasztása

Szállítási módtól függően a következő lehetőségek közül választhatsz:

2.8.3. Utánvét

Megrendelésedet GLS futárszolgálat szállítja házhoz.

A megrendelés ellenértékét a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetned, ezért kérlek, ha ezt a fizetési módot választod, ezekre nagyon figyelj:

  1. legyen Nálad a megrendelt termék(ek) ellenértéke készpénzben. A futár csak fizetés ellenében tudja átadni Neked a megrendelést.
  2. legyen valaki a megadott szállítási címen és legyen bekapcsolva a mobiltelefonod, hogy a csomagod biztosan célba érjen.

2.8.4 Előre utalás

A rendelés visszaigazolása után e-mailben tájékoztatjuk a vevőt az utaláshoz szükséges adatokról. Az utalás beérkeztét követően történik a rendelések kiszállítása.

2.9. Megrendelés elküldése

Az összegző felületen ellenőrizheted az általad kiválasztott termékeket, azok darabszámát, a fizetendő végösszeget, valamint az szállítási költséget. A felület alján láthatod az általad megadott szállítási, számlázási címet és fizetési módot, valamint a megadott elérhetőségeidet vagy további elérhetőséget is megadhatsz.

Az összegző táblázat alatt található „Megjegyzés” rovatba írhatsz minden olyan információt, ami pl. a szállításnál fontos lehet. Például, ha valaki más veszi át a csomagot, mindenképpen add meg az illető személy nevét és elérhetőségét, vagy ha a munkahelyedre kérted a kiszállítást, kérjük, hogy mindenképp add meg a Cég nevét is!

A vásárlás leadásához is szükséges, hogy megismerd és elfogadd jelen ÁSZF feltételeit is, melynek elfogadását a jelölő mező bejelölésével ismered el.

Ha mindent rendben találtál a megrendeléseddel, akkor a „Megrendelés elküldése” ikonra kattintva küldheted el azt számunkra.

A vásárlás befejeztével a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt, mely csak a megrendelés leadásának sikerességét igazolja.

2.10. Megrendelés lemondása

Amennyiben egy tételt szeretnél lemondani, ezt kérjük ügyfélszolgálatunknak e-mailben ([email protected]) 1 munkanapon belül jelezd, hivatkozásnál mindenképpen ad meg a megrendelésed számát és a telefonos elérhetőségedet. Amennyiben a megrendelés lemondása kiszámlázás után történik, a megrendelésed sztornó  számláját az általad megadott e-mail címre küldjük el elektronikus úton.

Amennyiben a fogyasztó a felmondási jogát ( szolgáltatásra irányuló szerződés esetén) a teljesítés megkezdését követően gyakorolja, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozó észszerű költségeit.

2.11. Adatbeviteli hibák javítása

A megrendelés elküldését megelőzően bármikor változtatni tudsz a megrendeléseden.

Ha elküldted megrendelésedet és a visszaigazoló e-mailben hibát (több termék rendelése, hibás szállítási cím, rossz termék megrendelés stb.) veszel észre rendeléseddel kapcsolatban, kérjük, hogy haladéktalanul vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy a hibát a lehető legrövidebb időn belül orvosolni tudjuk, annak érdekében, hogy ne kerülhessen sor nem kívánt rendelés teljesítésére.

2.12. Kiszállítás díja

Tájékoztatunk, hogy minden egyes rögzített megrendelést webáruházunk külön megrendelésként kezel, így az egymás után azonos vásárlónak és címre leadott megrendelések külön kerülnek kiszállításra. Így a szállítási díj is minden megrendelésnél külön kerül felszámításra. A kiszállítási díjakat a 2.8.1. pont alatt találod.

  1. Elállási jog

Elállási jogodat 14 napon belül indoklás nélkül gyakorolhatod.

Elállási szándékodat szóban, írásban, postai úton, vagy e-mailben közölheted velünk.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha az elállásra irányuló nyilatkozatodat 14 napon belül (akár a 14. napon) elküldöd nekünk. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából.

Elállási/felmondási nyilatkozatminta a 45/2014. Korm. rendelet 2.mellékletében található. Elállási szándékodat az említett minta alapján vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatodban közölheted velünk.

Elállási szándékod nyilatkozatában a következő adatokat tüntesd fel:

– Címzett:
– Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *
– Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
– A fogyasztó(k) neve:
– A fogyasztó(k) címe:
– A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
– Kelt

Elállási szándékodat a termék(ek) megrendelése után, vagy a termék(ek) kézhezvételétől érvényesítheted és az elállási határidő a termék kézhezvételétől kezdődik.

Ha átvett termékkel kapcsolatban élnél az elállási jogoddal, akkor az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnod a terméket részünkre.

A mennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből eredő többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli. Elállás esetén a fogyasztót terheli a visszaküldés költsége.

Elérhetőségeink, ahol a vásárlástól való elállási szándékodat bejelentheted:

Címünk: Farkas Ivett 8293 Vigántpetend Ady E utca 7. E-mail: [email protected] , +3630 956 1993

Kérjük, figyelj arra, hogy a visszaküldött termék lehetőség szerint gyári csomagolásban legyen, hiszen ezt még utána értékesíteni szeretnénk.

A visszaküldött termék árát a szállítási díjjal együtt (ha volt) 14 napon belül visszautaljuk számodra. A visszatérítés vonatkozik a termék, vásárló részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a vásárló nem élt elállási jogával.

Címünk, ahol a csomagokat várjuk: Farkas Ivett 8294 Vigántpetend Ady E utca 7.

Az eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

4. Szavatosság, Kellékszavatosság, Jótállás

Az eladó hibásan teljesít, ha a termék nem felel meg a termékleírásban leírtaknak. Az eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el, mely a kijavítás idejével meghosszabbodik.

Kellékszavatossági igénye alapján a vásárló választása szerint:

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
    1. a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
    2. az az eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve
      1. a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,
      2. a szerződésszegés súlyát,
      3. a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
    3. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát az eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől – a jelentéktelen hiba kivételével – elállhat, ha
      1. az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,
      2. a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
      3. a vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az eladóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az eladót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a vásárlót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha az eladó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Termékszavatosság

Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.

Az eladó által a vásárlónak eladott termék hibája esetén a vásárló követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A termék akkor hibás, ha:

  • nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,
  • vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.

Jótállás

A jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. A kötelező jótállási idő 1 év.

Ha a jótállásra kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél)  kötelezettségének a jogosult (fogyasztó) felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A jogosult (fogyasztó) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

5.Panaszügyintézés, ügyfélszolgálat, vitarendezés, békéltetőtestület

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamattokkal illetőleg a termékekkel kapcsolatosan felmerülő bármilyen kérdésed esetén az alább feltüntetett elérhetőségeken keresztül tudsz velünk kapcsolatba lépni.

E-mail cím: [email protected] , Tel: +36 30 956 1993

A vásárlót a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 11 § szerinti panaszkezelési lehetőségek és jogok illetik meg.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

  • Fogyasztóvédelem: panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
  • Bírósági eljárás: a vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Továbbiakban az Online vitarendezés | Európai Bizottság (europa.eu) online elketronikus vitarendezési link, melyen a jogvitákat rendezni tudják a felek.

Békéltető testület

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu 

A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETEK TERÜLETI HONLAPJAI (mkik.hu)

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek 

A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETEK TERÜLETI HONLAPJAI (mkik.hu)

A Veszprém megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető testület elérhetősége:

8200 Veszprém Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: [email protected]

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Hivatali kapu KRID, rövid név: 262219313, VKIKBT

6.Egyéb rendelkezések

6.1 A webáruház célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a weboldalon regisztrált felhasználók személyes adatainak védelmét a részleteket Adatvédelmi Szabályzatunk tartalmazza

Jogosultak vagyunk a jelen ÁSZF-et a vásárlóink előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá veled szemben, a módosítást követő megrendelésekre vonatkozóan.

Jogosultak vagyunk továbbá arra, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtsunk végre a webáruházban vásárlóinak előzetes figyelmeztetése nélkül, továbbá fenntartjuk a jogot, hogy a webáruházat más domainnév alá helyezzük át.

Ha a webáruházban kifogásolható tartalmat észlelsz, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezd felénk, és ha jóhiszemű eljárásunk során a jelzést megalapozottnak találjuk, az információ haladéktalanul törlésére kerül, vagy azt módosítjuk.

7. Szerzői jog

A webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. A ‘Kapolcsikum’ Farkas Ivett EV a szerzői jogi jogosultja a webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást, képet, szöveget).

A webáruház tartalmának valamint egyes részeinek adathordozóra kimentése vagy kinyomtatása saját felhasználás céljából engedélyezett.

A saját felhasználáson túli felhasználás – pl. adatbázisban történő tárolására, továbbadás, közzé vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag előzetes írásbeli engedélyünkkel lehetséges.

8. Hírlevél

A felhasználóknak módjuk van a regisztrációjuk alkalmával, illetve később is, az webshop marketing tartalmú tájékoztatójára feliratkozni. A feliratkozás nem kötelező. Feliratkozás esetén a felhasználó kifejezetten hozzájárul, hogy az általa megadott e-mail címre tájékoztató és kifejezetten reklámcélú tartalmak kerüljenek kiküldésre.

A tájékoztató levélről a felhasználó bármikor leiratkozhat a saját adatiban, vagy a tájékoztatók végén található leiratkozás linkkel.

9.Tárhely szolgáltató adatai

Tárhely.Eu Kft 1097 Budapest Könyves Kálmán körút 12-14 tarhely.eu +361 789 2 789, [email protected]

10. Általános szerződési feltételek elfogadása

A webáruház használatával Ön kijelenti, hogy a általános szerződési feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja, valamint elfogadja, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.

Jelen ÁSZF hatálybalépésének ideje: 2020. március 27.